Matematika fanidan diagnostika test (2-variant) » BELLASHUV.UZ

Matematika fanidan diagnostika test (2-variant)





1. Ota-onalar bilan hamkorlik ishida maktab bo‘yicha o‘tkaziladigan umumiy yig‘ilishlar bilan bir qatorda, sinf majlislarining ham alohida o‘rni bor. Lekin ayrim o‘qituvchilar sinf majlislariga ota-onalarning ko‘pchiligini kelmasligidan shikoyat qiladilar. Sizningcha, buning sabablari nimada? 1) dastlabki majlisni o‘qituvchi qiziqarli qilib o‘tmaganligi 2) o‘qituvchining bilimi, pedagogik tajribasining yetarli emasligi 3) o‘qituvchining oila vakillari bilan qadrdonlarcha munosabat o‘rnata olmaganligi 4) ayrim o‘quvchilarning o‘qishi, intizomi haqidagi bir xil qolipdagi gaplar takrorlanishi 5) ota-onalar bilan o‘tkazilgan so‘rovnomaga ko‘ra kun tartibi shakllantirilmaganligi

  1. 2, 3, 5

  2. 1, 3, 4

  3. 2, 3, 4

  4. 1, 4, 5

2. Oʻzbekiston Respublikasining “Taʼlim toʻgʻrisidagi Qonuniga muvofiq umumiy oʻrta taʼlim vazifalari nimaga qaratilgan?

  1. Umumtaʼlim oʻquv dasturlarini, zarur bilim, malaka hamda koʻnikmalarni oʻzlashtirishga qaratilgan.

  2. Umumiy oʻrta taʼlim zarur boʻlgan savodxonlik, bilim va koʻnikma asoslarini shakllantirishga qaratilgan.

  3. Umumiy oʻrta taʼlim umumiy oʻrta taʼlim tashkilotlarida uzluksiz tarzda, majburiy boʻlgan oʻn yil davomida amalga oshiriladi.

  4. Umumiy oʻrta taʼlim tabaqalashtirilgan, kasb-hunarga va shaxsga yoʻnaltirilgan taʼlim olishini taʼminlaydi.

3. O‘qituvchi o‘quvchining uyiga tashrif buyurishi va uning ota-onasi bilan uchrashishi lozim. Uyga tashrifning maqsadi nimalarga qaratilishi kerak? 1) oila bilan yaqindan tanishish 2) qarindoshdek o‘zini yaqin tutish 3) o‘quvchining darsxonasini ko‘rish 4) xo‘jalik ishidagi ishtirokini kuzatish 5) bolaning kun tartibini o‘rganish

  1. 1, 3, 5

  2. 2, 3, 4

  3. 1, 2, 5

  4. 1, 2, 3

4. Alisher 15 yoshda. Har yili yozda u maktabga sinfdosh doʻstlari bilan birgalikda maktab hovlisini obodonlashtirishga yordamlashish uchun 9 kunlik oʻquv amaliyotiga kelishga majbur. Oʻquvchilar hovlini supuradilar, oynalarni yuvadilar, maktab jihozlarini boʻyab chiqadilar. Bu holatda “Bola huquqlari toʻgʻrisida”gi Konvensiya boʻyicha Alisherning qaysi huquqi buzilgan hisoblanadi?

  1. 6-modda. Har bir bola hayot kechirish huquqiga ega va davlat bolaning rivojlanishini hamda yashay olishini taʼminlashga majbur.

  2. 31-modda. Bolalar dam olish, oʻynash, madaniy va badiiy tadbirlarda ishtirok etish huquqiga ega.

  3. 32-modda. Bolalar rivojlanish, maʼlumot olish, sogʻliqlari uchun xavfli boʻlgan ishlarda ishtirok etishdan, iqtisodiy taʼqibdan himoyalanish huquqiga ega.

  4. 5-modda. Davlat ota-onalar huquqi va burchlarini hurmat qilishi va ularni bolalarning rivojlanish qobiliyatlariga muvofiq holda nazorat qila olishlarini taʼminlashi lozim.

5.

Sinfdagi oʻquvchilar soni 40dan oshiq va sinf xonasining oʻlchamlari esa oʻquvchilarni sinfda erkin harakatlanishi va partalarni turli shaklda joylashtirish imkonini bermaydi. Oʻquvchilarning oʻzaro faol ishlashi, bir birlari bilan fikr almashishlari va barcha oʻquvchilarni jalb etish uchun siz qanday yoʻl tutasiz?

  1. oʻquvchilarni kichik guruhlarga birlashtiraman va har bir oʻquvchi faol ishtirok etishini taʼminlayman

  2. oʻquvchilar “P” shaklida joylashtiriladi va munozara (diskussiya) usulidan foydalanaman

  3. oʻquvchilar doira/yarim doira shaklida joylashtiriladi, har bir oʻquvchi oʻzining fikrlarini bildiradi

  4. partadosh oʻquvchilar oʻzaro fikr almashadilar, keyin esa orqa oldi juftliklar oʻzaro javoblarini solishtiradilar

6. O‘qituvchi kasbiy o‘sishi va mahoratini oshirishi uchun nima qilishi kerak?

  1. boshqa fan o‘qituvchilari bilan hamkorlikni amalga oshirishi kerak

  2. ko‘proq dars o‘tishi va murabbiylik faoliyatini yuritishi kerak

  3. turli ta’limiy tadbir hamda seminar-treninglarda qatnashishi kerak

  4. ommaviy axborot vositalari orqali ma’lumotlar olib turishi kerak

7. Darsda o‘quvchi yangi atamani noto‘g‘ri talaffuz qilganligi uchun butun sinf o‘quvchilari uning ustidan kulishdi va u yig‘lab yubordi. Bu vaziyatda o‘qituvchi qanday yo‘l tutish kerak. 1) hamma inson ham xato qilish mumkinligini tushuntirish 2) kulgan o‘quvchilarga tanbeh berish 3) birovning ustidan kulish yomon odat ekanligini tushuntirish 4) buyuk insonlar ham xatolar qilib mashxur bo‘lganliklari haqida aytib berish 5) kulgan o‘quvchilarga nisbatan intizomiy chora ko‘rish

  1. 1,3,4

  2. 2,3,5

  3. 3,4,5

  4. 2,4,5

8. O‘qituvchining kasbiy kuyishining belgilari qaysi javobda to‘g‘ri ko‘rsatilgan?

  1. hayolparastlik, hayrixoxlik, hamjihatlilik

  2. yolg‘izlik, giperfaollik, bag‘rikenglik

  3. befarqlik, passivlik, tushkunlik

  4. parishonxotirlik, mag‘rurlik, samaradorlilik

9. O‘qituvchi uyga vazifa tariqasida o‘quvchilarga kompyuterda bajariladigan mustaqil ish berib uni har bir o‘quvchi tayyorlab kelishini tayinlagan edi. Lekin sinfda 4 ta o‘quvchining kompyuteri yo‘qligi sababli ular bu topshiriqni bajara olishmadi. Ushbu holatda o‘qituvchi qanday yo‘l tutishi kerak?

  1. kompyuteri bor o‘quvchilarni kompyuteri yo‘q o‘quvchilarga biriktirib qo‘yishi kerak

  2. kompyuter yordamida bajariladigan topshiriqlardan voz kechishi kerak

  3. kompyuter yordamida bajariladigan topshiriqlarni maktabda bajarishi kerak

  4. bunday topshiriqlarni faqatgina kompyuteri bor o‘quvchilarga berishi kerak

10. Psixologiya fanining metodlari:

  1. kuzatish, eksperiment, sotsiometriya, test, so‘rov

  2.   odam psixikasi haqida ma’lumotlar to‘plash

  3.   odam va hayvon psixikasini o'rganish usullari

  4. kuzatish, ma’lumotlarni matematik qayta ishlab chiqish, tahminlar

11. Koordinatalar oʻqini (3; 0), (0; 4) va (0; 9) nuqtalarda kesib oʻtuvchi aylananing 2-absissa oʻqini kesib oʻtuvchi nuqtasini toping.  

  1. (4,5; 0)  

  2. (12; 0)  

  3. (15; 0)  

  4. (7,5; 0)  

12. nuqta vektor boʻylab koʻchirilganda nuqtaga koʻchdi. ning uzunligini toping.  

  1. 8  

  2.     

  3.   

  4.   

13. vektor bilan Ox ning musbat yoʻnalishi hosil qilgan burchak tangensi 2 ga teng boʻlsa, n ni toping.  

  1. 1  

  2. 0,5  

  3. 4  

  4. 3  

14. Oltiburchakka ichki chizilgan aylana radiusi r ga teng boʻlsa, shu oltiburchakka tashqi chizilgan aylana radiusini toping.  

  1.     

  2.   

  3.   

  4.  

15. Markaziy burchagi boʻlgan doiraviy sektorga aylana ichki chizilgan. Agar sektor radiusi 9 boʻlsa, aylana radiusini toping.  

  1. 3  

  2.   

  3.   

  4. 4,5  

16. 8 ga karrali 6 ta ketma-ket sonning yigʻindisi t ga teng. Bu sonlardan eng kichigini toping.

  1. (6t240):8

  2. (t120):6

  3. (6t120):6

  4. (8t120):8

17. Markazi O nuqtada boʻlgan aylanadan tashqarida A nuqta olindi. Bu nuqtadan aylanani C va D nuqtalarda kesuvchi kesma oʻtkazildi. |AD|>|AC|. AO kesma esa aylanani B nuqtada kesib oʻtadi. |AC|=6, |AB|=4 va |CD|=|BO| boʻlsa, aylana radiusini toping  

  1. 8  

  2.     

  3. 10  

  4.  


18.  Rasmdagi AB aylanaga urinma, O nuqta aylana markazi. boʻlsa, ni toping.  



  1.   

  2.   

  3.   

  4.  

19. , va vektorlar berilgan. Agar, tenglik oʻrinli boʻlsa, 2xy ni hisoblang.  

  1. 3  

  2. 7  

  3. 4  

  4. 7  


20.  Rasmda boʻyalgan soha yuzasi, yarim doiralar yuzalari yigʻindisidan 3 marta katta boʻlsa, AB tomonning BC tomonga nisbatini toping.  

  1.   

  2.   

  3.   

21. Ildizlaridan biri boʻlgan haqiqiy koeffitsientli kvadrat tenglamani tuzing.  

  1.   

  2.  

  3.   

22. Aylana tashqarisidagi A nuqtadan aylanagacha boʻlgan eng qisqa masofa 3 ga, aylana radiusi 4,5 ga teng. A nuqtadan aylanaga urinma oʻtkazilganda, bu nuqta va urinish nuqtasigacha boʻlgan masofani toping.  

  1.   

  2. 6  

  3.   

  4. 3  

23.   ni hisoblang.  

  1.   

  2.     

  3.   

  4.     

24. a, b va c musbat butun sonlar. ab=12 va b+c=7 boʻlsa, a+c ning qabul qilishi mumkin boʻlgan eng katta qiymatini toping.

  1. 6

  2. 3

  3. 18

  4. 19

25. 2∙5+5∙6+8∙7+11∙8+.+32∙15 yigʻindining har bir hadining 2-koʻpaytuvchisini 2 tadan kamaytirsak, yigʻindi qanchaga kamayadi.

  1. 182

  2. 374

  3. 426

  4. 342

26. 6<x<2 va 3<y<4 boʻlsa, quyidagilardan qaysi biri toʻgʻri?

  1. 12<x∙y<8

  2. 6<x∙y<8

  3. 8<x∙y<18

  4. 24<x∙y<18

27. 2a4b toʻrt xonali natural sonni 4 ga boʻlganda qoldiq 3 ga teng. Bu son 9 ga qoldiqsiz boʻlinsa, a ning qabul qilishi mumkin boʻlgan qiymatlari yigʻindisini toping.

  1. 8

  2. 14

  3. 6

  4. 9

28.  Radiusi 10 ga teng boʻlgan shar, eritilib kub yasaldi kubning tomonini toping.  

  1.   

  2.     

  3.   

  4.   

29.  ni hisoblang.  

  1. 1  

  2.   

  3.   

  4.  

30. Piramida yon qirralari 5, 8 va 12 ga teng, ular oʻzaro perpendikulyar. Piramidaning bilan tengdosh kubning tomonini toping.  

  1.   

  2.   

  3.   

31. 8 litr sutga 2 litr suv aralashtirildi, hosil bolgan aralashmadan 4 litr olinib, yana 2 litrdan suv va sut solindi. Hosil boʻlgan aralashmaning necha % ini SUV tashkil qiladi?

  1. 68

  2. 32

  3. 30

  4. 70

32. Oilada 5 ta farzand bor. Eng katta farzanddan boshqa har bir farzand oʻzidan oldin tugʻilgan farzanddan 2 yoshga kichik. Eng katta farzand yoshi eng kichik farzand yoshidan 5 barobar katta.6 yildan keyin eng kata farzand eng kichik farzanddan necha marta katta boʻladi?

  1. 4

  2. 2

  3. 3,5

  4. 2,5

33. Toʻrt burchakli muntazam kesik piramidaning balandligi 3ga, diagonali esa 5 ga teng. Uning diagonal kesim yuzini toping.  

  1.   

  2.     

  3.   

  4.  

34. 1024000 sm2 necha m2 ga teng?

  1. 1024

  2. 10,24

  3. 102,4

  4. 1,024

35.  Radiusi 15 ga teng doiraning qismi kesib olinib, undan konus yasaldi. Hosil boʻlgan konusning hajmini toping.  

  1. 675π  

  2.   900π  

  3. 450π  

  4.   324π  

36. Tokar uzunligi 12 ga va asos radiusi 6 ga teng silindr shaklidagi poʻlatdan balandligi va asos radiusi silindr bilan bir xil poʻlat konus yasadi, bunda poʻlatning necha foizi chiqindiga ajraldi?  

  1.   

  2.   

  3.     

37. a va b butun sonlar. a>0 va b<0 boʻlsa, quyidagilardan qaysilari doimo natural? I. a2b II. a+2b III. ab IV. a:b

  1. faqat I

  2. II, III va IV

  3. II va III

  4. hech biri

38. 1 t 243 kg 86 g ni sentner da ifodalang.

  1. 124,3086

  2. 1243,86

  3. 12,4386

  4. 12,43086

39.  boʻlsa, ni hisoblang.  

  1. -1  

  2. 1  

  3. 0  

40.  boʻlsa, ni toping.  

  1.   

  2.   

  3.   

  4.   

41.  Agar boʻlsa, ni t orqali ifodalang.  

  1. 3+t  

  2.   2+t  

  3. 2t  

  4. 3t  

42.  boʻlsa, ning 23- tartibli hosilasini toping.  

  1. 23!  

  2.   0  

  3. 23!x  

  4. 24!x  

43. y=x23x+5 funksiyaning x=3 chiziqqa nisbatan simmetrik funksiyasini toping.  

  1. y=x29x+23  

  2.   y=x2+3x5  

  3.   y=x215x+18  

  4. y=x2+9x23  

44.  tenglama ildizlarining yigʻindisini toping.

  1. ildizga ega emas  

  2. 12  

  3. 48  

  4. 3  

45.  funksiyani Ox oʻqi boʻylab chapga 3 va Oy oʻqi boʻylab pastga 2 birlik siljitishdan hosil boʻlgan funksiyani toping.  

  1.   

  2.   

  3.   

  4.  

46.  tengsizlikning nechta natural yechimlari bor?  

  1. 6  

  2. 5  

  3. tengsizlik yechimga ega emas  

  4.   10  

47.  boʻlsa, ni hisoblang.  

  1. 2  

  2.   

  3. a2  

  4. 1  

48.  Kamayish tartibida joylashtiring:   

  1. a>b>c>d  

  2.   b>a>c>d  

  3. c>a>b>d  

  4.   d>c>a>b  

49. ifodaning eng katta qiymatini toping.  

  1. 4  

  2. 19  

  3. 3  

  4.   1  

50.  ning oʻsish oraliqlarini toping  

  1.   

  2.   

  3.  

 




0
Добавлено: 11-12-2023, 21:55
0
816
---
Yuqoriga